O postură bună nu înseamnă doar a sta în picioare, cu umerii trași înapoi. Menținerea unei posturi corecte se face și când stai jos, în special în timp ce folosim un calculator sau laptop. Poziția adoptată pe scaun merită mai multă atenție, spun experții, in parte, deoarece aceasta poate afecta postura unei persoane în timp ce stă în picioare sau merge pe jos.

Există tot mai multe dovezi că o postură bună aduce multe beneficii pentru sănătate, de la reducerea durerilor articulare sau de spate, până la stimularea stării de spirit. Terapeuți, medici sau chirurgi iau din ce în ce mai mult in considerare postura candevalueaza pacientii si ofera sfaturi și metode de îmbunătățire a acesteia. 

De asemenea, atunci când ne ridicăm, situația se înrăutățește dacă avem un telefon mobil sau o tabletă în mână. Poziția cocoșată a utilizatorului de aparate electronice de tip mobil sau tabletă a adus noi probleme de dureri de gât, inclusiv în cazul adolescenților. Un studiu realizat pe 6.000 de adolescenți finlandezi a constatat că utilizarea frecventă a calculatoarelor, telefoanelor mobile, jocurilor video sau TV a fost asociată cu rate mai mari de dureri de gât și dureri de spate.

Întrucât o postură defectuoasă poate fi adesea cauzată de obezitate sau de tonusul muscular slab, corectarea nu este un remediu rapid pentru multi dintre noi. Chiar și pentru persoanele în formă, obiceiurile proaste postura pot fi atât de înrădăcinate încât este nevoie de vigilență constantă pentru a le îmbunătăți.

Iată ce trebuie să faci pentru a avea o postură corectă atunci când stai jos: 

  • Stai cu spatele drept și umerii trași înapoi. Fesele ar trebui să atingă partea din spate a scaunului. 
  • Chiar dacă ești așezat, cele trei curbe normale ale spatelui ar trebui să se păstreze. Un prosop sau o rolă lombară poate fi folosită pentru a te ajuta să îți ții spatele drept. În cazul în care ai probleme în a-ți menține poziția,  poți opta pentru un brâu sau o orteză tip ham de memorie  care te vor ajuta să îți menții spatele în poziția corectă. 
  • Distribuie greutatea corpului uniform pe ambele șolduri. 
  • Ține genunchii îndoiți într-un unghi drept. Genunchii ar trebui să stea puțin mai sus față de nivelul șoldurilor.  Poți folosi un suport pentru picioare dacă este necesar. Picioarele tale nu ar trebui să stea încrucișate (evită poziția picior peste picior). Șederea prelungită, mai ales cu picioarele încrucișate, poate tăia circulația, creșterea presiunii și chiar poate cauza spargerea venelor superficiale (vene păianjen). Dacă vrei să elimini acest risc, există soluții
  • Ține picioarele pe podea. 
  • Evită să stai în aceeași poziție pentru mai mult de 30 de minute. Ridică-te, de exemplu, când vorbești la telefon și fă câțiva pași cel puțin.
  • La locul de muncă, reglează inăltimea scaunului și a stației de lucru, astfel încât să poți odihni coatele și brațele pe scaun sau de birou, păstrand umerii relaxați.
  • Când stai într-un scaun rotativ, nu te răsuci doar din talie, ci cu tot corpul.
  • Când te ridici de pe scaun, mută-te spre partea din fată a scaunului și ridică-te prin îndreptarea picioarelor. Evită să te apleci înainte, îndoind talia. După ce te-ai ridicat, îți poți îndreptă spatele că și când ai face podul din picioare. Poți repeta această mișcare de 10 ori.  

Chiar dacă ești așezat, în momentul în care te cocoșezi deasupra mesei, a calculatorului, acest lucru are un impact negativ inclusiv asupra modului în care te văd ceilalți. Poziția cocoșată împinge organele interne în jos, deoarece nu au altundeva să se ducă, așadar oricine, indiferent de numărul de kilograme, va părea cu câteva kilograme în plus, aranjate “frumos” în jurul taliei. 

Statul pe scaun nu ajută deloc nici digestia, iar curbarea coloanei pliază în sus intenstinele, încetinind cu totul digerarea alimentelor. 

Este dificil, însă deloc imposibil să modifici o postura incorectă fără tenacitate, auto-observare a poziției adoptate în timpul zilei și puțin ajutor din partea celorlalți. Există soluții simple pe care le poți implementa imediat. 

Nu ezita să ne vizitezi în cel mai apropiat magazin Ortopedica, să ne scrii sau să ne suni. Suntem aici pentru tine!