Dacă ai dureri de spate, poate fi necesar să faci niște schimbări, atât în modul în care stai în picioare sau jos, să iți schimbi obiceiurile legate de modul în care dormi, cât și să înveti cum să te apleci și să te îndrepți corect

POSTURA CORECTĂ LA VOLAN 

Dureri de spate când conduci? Cel mai probabil postura deficitară este cauza. Încearcă să adopți următoarele măsuri pentru a elimina durerile: 

  • Așează spătarul scaunului astfel încât spatele tău să stea drept, fără a fi aplecat în față sau în spate, astfel încât să îți sprijine coloana. 
  • Utilizează un suport pentru spate (rolă lombara) la și pozitioneaz-o la nivelul mijlocului pentru drumuri lungi
  • Încheietura mâinii drepte ar trebui să ajungă la coroana volanului, iar cotul trebuie să fie puțin îndoit 
  • Genunchii ar trebui să fie la același nivel sau mai sus decât șoldurile, și trebui să fie îndoiți într-un unghi de 135 de grade astfel încât să se poată mișca în sus sau în jos în caz de nevoie. 
  • Regelază distanța scaunului astfel încât picioarele să ajungă la pedale 

Nu în ultimul rând, pentru sănătatea și integritatea ta corporală, poartă centura de siguranță! 

Dacă este dificil să aplici sau să menții pozitia corectă când conduci și mai ales, dacă ai de făcut drumuri lungi cu mașina, este recomandată investiția într-un brâu de calitate. Pentru o susținere mai ușoară. încearcă acest tip de brâu ideal pentru prevenția în cazul durerilor de spate, mai ales a durerilor de mijloc! Dacă însă ai un istoric neplăcut cu dureri de spate, de mijloc, crize de sciatică, atunci ai nevoie de o susținere fermă, pe care o poate oferi acest lombostat

POSTURA CORECTĂ CÂND RIDICI LUCRURI 

Deseori durerile de spate și accidentările în zona coloanei vertebrale, apar în urma unui efort dozat necorespunzător sau unor mișcări executate greșit. Dacă trebuie să ridici obiecte, evită-le pe cele care sunt incomod de cărat din cauza formei lor sau sunt mai grele de 14-15 kg. Iată ce trebuie să faci pentru a-ți proteja spatele când trebuie să ridici lucruri: 

  • Înainte de a ridica un obiect greu, asigură-te că ai o poziție care îți asigură echilibrul. 
  • Pentru a ridica un obiect care este mai jos de nivelul taliei, păstrează spatele drept și îndoaie genunchii și șoldurile. Nu îndoi talia în timp ce ții genunchii drepți, deoarece poți risca producerea unor leziuni la nivelul coloanei vertebrale, precum hernia de disc 
  • Strânge mușchii abdominali și ridică obiectul folosindu-te de mușchii picioarelor. 
  • Îndreaptă genunchii printr-o mișcare constantă.
  • Nu smuci obiectul pentru a-l lua în brațe. 
  • Stai complet drept, fără a te răsuci. 
  • Întotdeauna mișcă picioarele înspre înainte atunci când ridici unui obiect. 
  • Dacă ridici unui obiect de pe o masă, glisează-l până la marginea acesteia, astfel încât să îl poți ține aproape de corpul tău. Îndoaie genunchii, astfel încât să stai cât mai aproape de obiect. Folosește-te de picioare pentru a ridica obiectul și pentru a te îndrepta. 
  • Evită ridicarea unor obiecte grele mai sus de nivelul taliei. 
  • Ține pachetele aproape de corp și îndoaie brațele. 
  • Ține abdomenul încordat! 
  • Pentru a te deplasa, fă păși mici și mergi încet! 
  • Pentru a lăsa jos obiectul, așează picioarele în aceeași poziție ca atunci când l-ai ridicat de jos, strânge mușchii abdominali și îndoaie șoldurile și genunchii. 

Există corsete de acest tip care sunt folosite ca suport lombar pentru a preveni potențialele leziuni ale spatelui, oferind sprijin în timpul activității profesionale. Acestea sunt indicate atunci cand ridicam: greutati , dar și cînd petrecem mult timp in fata calculatorului, la birou sau în: picioare.

CEA MAI BUNĂ POZIȚIE PENTRU SPATE CÂND DORMI

V-ați gândit vreodată că inclusiv modul în care stați când sunteți așezați în pat sau când dormiți, poate avea un impact pozitiv sau negativ asupra coloanei vertebrale? Vă puteți trezi cu dureri de spate inclusiv după ce v-ați odihnit. 

  • Indiferent de poziția în care stai, perna ar trebui să fie sub cap, dar nu și sub umeri, iar grosimea sa ar trebui să fie una care permite capului să stea într-o poziție normală. Cele mai bune perne sunt cele care ne permit să le modelăm după propriul plac. 
  • Încearcă să dormi într-o poziție care te ajută să îți menții curba naturală a coloanei (cum ar fi pe spate, cu o pernă sub genunchi sau o rolă lombare sub mijloc sau pe o parte cu genunchii ușor îndoiți). Nu dormi pe o parte cu genunchii trași pană la piept! Evită pe cât posibil să dormi pe burtă, mai ales pe o saltea mai moale, deoarece îți poate provoca întinderi dureroase ale mușchilor spatelui și gâtul tău nu va sta confortabiul. 
  • Alege o saltea fermă și o somieră care nu se vor îndoi sau deforma în timp. 
  • Dacă este necesar, poți amplasa o placă sub saltea, în cazul în care ai nevoie de un suport mai ferm. Alege cu atenție salteaua de care ai nevoie și pe care te poți odihni. 
  • Atunci când te ridici în picioare din poziția culcat, întoarce-te pe o parte, trage genunchii la piept și așează-ți picioarele pe marginea patului. Ridică-te împingând-te în sus cu ajutorul mâinilor. Evită să te apleci înainte îndoind talia. 

Sfaturile de mai sus sunt destinate prevenției durerilor de spate. În cazul în care durerile persistă sau chiar cresc în intensitate, este indicată vizita la medic pentru un consult.