Durerile de spate sunt atât de frecvente, încât oricine le poate resimți cel puțin o dată în viață, la un moment dat. De fapt, ele sunt atât de comune, încat mulți oameni le consideră elemente normale ale vieții moderne. Cu toate acestea, ele nu sunt doar deranjante, ci și un pericol pentru sănătatea noastră pe termen lung. Iată cateva modalități prin care poți preveni sau ameliora durerile de spate. 

Îmbunătățește-ți postura

Știm ca ai mai auzit acest lucru de 100 de ori, dar o postură incorectă îți afectează serios sănătatea coloanei. Pe de alta parte, poți evita durerile de spate și problemele pe termen lung dacă menții o postură corectă. Cei mai multi oameni petrec multe ore în fiecare zi stând pe scaun. Dacă stai aplecat peste birou, vei avea dureri în zona umerilor și a mijlocului. Dacă simti că scaunul tau nu ofera suficient suport în zona lombară, poti folosi un prosop rulat sau o  pernă. De asemenea, ai grijă când ridici lucruri grele! Nu încerca să ridici un obiect aplecându-te peste el. Această tehnică poate cauza răni la nivelul coloanei sau la nivelul  mușchilor spatelui. Mai bine îndoaie genunchii ți ridică folosindu-te de forța picioarelor. În acest fel, greutatea este distribuita eficient de-a lungul axei corpului.

Întinde-te

Daca stai mult timp pe scaun, este indicat să te ridici și să te întinzi o dată la fiecare 20 de minute. Acest lucru te ajută să elimini presiunea asupra spatelui și împiedică deformarea coloanei pe termen lung. Cei mai mulți oameni se apleacă înainte în timp ce muncesc, așa că este recomandat să te întinzi îndoind spatele în direcția opusă. De asemenea, poți face întoarceri spre laterale, cu picioarele bine fixate pe podea.

Controlează-ți greutatea

În cazul persoanelor supraponderale, sănătatea coloanei vertebrale poate fi afectată. Greutatea în plus poate deforma coloana în timp, ceea ce duce la dureri de spate cronice. Așadar, slăbind kilogramele în plus iți îmbunătățești starea generală de sănătate și scapi și de durerile de spate supărătoare.

Sportul este aliatul tau

Acest lucru se leagă strâns de punctul anterior. Coloana vertebrală, ca orice alta parte a corpului nostru, este facută să se miște. Sedentarismul reduce mobilitatea coloanei tale, ceea ce crește riscul de rănire si provoacă dureri de spate. Este indicat să respecți cele 30 de minute de mișcare zilnică recomandate. Acest obicei iți va îmbunătăți sănătatea coloanei șii te va ajuta să iți mentii greutatea sub control.

Foloseste un ham de memorie

În cazul în care suferi de dureri cronice de coloană sau daca ai suferit o leziune sau întindere, este indicat să folosești orteza cervicotoracică (ham de memorie) . Aceasta reduce durerea prin îmbunătățirea posturii și reducerea stresului asupra coloanei. În cazul în care suferi de deformari ale coloanei, ar trebui să alegi una special concepută pentru a-ți îmbunătăți postura în mod treptat.

Aplică gheață

În cazul leziunilor spatelui sau al întinderilor musculare, sunt indicate compresele cu gheață sau cu apă rece. Acestea ar trebui aplicate în primele 24-48 de ore de la producerea leziunii pentru a scădea inflamația și a ameliora durerea. Dacă durerea persistă după 48 de ore, ar trebui consultat un medic.

sursa foto: pixabay.com