Durerea de spate este una dintre problemele medicale cele mai frecvente, cu care se confruntă o mare parte din populație, și care nu apare doar la vârste înaintate, așa cum se crede de obicei. Persoanele care semnalează durere de spate în zona coloanei vertebrale fie că discutăm despre zona dorsală, toracică sau despre zona lombară, sunt afectate de cele mai multe ori, din cauza poziției incorecte adoptate în fața calculatorului, în timpul somnului sau chiar din cauza unor probleme de natură fiziologică.

Care sunt cauzele apariției durerilor de spate?

Durerile de spate sunt de două feluri: acute și cronice. Durerile acute apar, de cele mai multe ori, din senin și nu durează foarte mult. În cazul durerilor cronice, senzația de durere este mai puternică și constantă, ce apare periodic și persistă cel puțin 2 luni. În general, durerile acute, dacă nu sunt tratate, ajung să se transforme în dureri cronice.

De obicei, durerile de spate sunt mai prezente în zona lombară a coloanei vertebrale, și acționează la nivelul nervilor localizați în acea zonă, purtând denumirea de lombalgie.  Aceasta se resimte asemenea unor arsuri, înțepături, junghiuri sau lovituri, ca și cum cineva ți-ar răsuci spatele.

Durerile de spate au diverse cauze. De la ridicarea unui obiect greu, poziția incorectă din fața calculatorului, până la sedentarism sau diverse afecțiuni, precum: hernia de disc sau cifoza

De asemenea, stilul de viață este extrem de important: știai că fumătorii sunt mai predispuși la dureri decât nefumătorii?

Care sunt principalele metode de ameliorare ale durerilor de spate?

De la o simplă durere de spate, se poate ajunge la grave probleme medicale, precum osteoporoza, deformarea coloanei, spondiloza sau chiar afecțiuni renale și ginecologice. Prin urmare, este indicat să ții cont de metodele de remediere ale durerilor în stadiul incipient și să le aplici imediat:

1. Compresele reci și calde sunt metode eficiente de a ameliora durerea și inflamația și de a relaxa musculatura. Este indicat să ții compresa 10 minute pe zona unde se resimte durerea și să o alternezi cu cea caldă.

2. Dușurile calde, zilnice, sunt foarte importante pentru atenuarea durerii. Insistă cu jeturi de apa caldă în zona lombară și evită activitățile fizice imediate.

3. Tratamentele naturiste: terapia prin siropuri, ceaiuri și pastile de Arnica și Hypericum. Administrarea pe cale orală unor astfel de tratamente va îmbunătăți considerabil problema cu care te confrunți.

4. Cremele și unguentele antiinflamatorii sunt printre cele mai eficiente tratamente, acestea reușind să atenueze durerea și să reprezinte o alternativă la medicamentele care se iau pe cale orală.

5. Exercițiile fizice ușoare sau înotul sunt tratamente care ajută la menținerea unui spate sănătos și care pot fi utilizate, cu regularitate, chiar dacă durerea a încetat.

6. Ședințele de chiroterapie sau osteopatie ajută la corectarea poziției corpului și la redarea flexibilității zonei lombare. De asemenea, ședințele de masaj pot fi și ele soluții foarte eficiente și chiar relaxante în această privință.

Una dintre cele mai eficente metode și în topul recomandărilor medicilor specialiști este utilizarea unor orteze de tip ham de memorie . Acestea acționează la nivelul abdominal și are rolul de îmbunătăți postura, dar și de a reduce stresul asupra coloanei vertebrale și prin urmare agravarea durerii de spate.

În magazinele Ortopedica vă așteaptă specialiști în tehnica de ortezare, care vă pot recomanda orteza potrivită pentru eliminarea durerilor de spate, indiferent de cauza lor.