Căzăturile reprezintă o cauză majoră a entorselor, fracturilor și luxațiilor în timpul sezonului rece. Iată câteva sfaturi pentru a le putea preveni. 

1. Programați-vă la doctorul dumneavoastră! 

Știți ce medicamente luați? Faceți o listă cu medicamentele și suplimentele pe care le luați în mod constant. Medicul dumneavoastră va știi exact ce efecte secundare au: de exemplu, unele sedative sau antidepresive ar trebui înlocuite în timpul iernii. 

Ar putea condițiile dvs de sănătate determina o cădere? Anumite tulburări de vedere sau de auz pot crește acest risc. Fiți pregătiți pentru a discuta despre sănătatea dumneavoastră și cât de confortabil sunteți atunci când mers pe jos - de exemplu, dacă simțiți amețeală, dureri articulare, senzație de amorțeală sau dificultăți de respirație? Medicul dumneavoastră vă poate evalua inclusiv stilul de mers, forța musculară, echilibrul, etc. 

Ați mai căzut ? Notați detaliile, inclusiv când, unde și cum ați căzut. Fiți pregătiți pentru a discuta incusiv despre cazul când ați reușit să vă redresați în timp util, evitând o posibilă accidentare. Detalii ca acestea pot ajuta medicul să identifice strategii specifice de prevenție.

2. Faceți mișcare!

Activitatea fizică constantă este extem de importantă pentru prevenirea căderilor. Dacă medicul își dă acordul, puteți lua în considerare activități precum mersul pe jos, înotul sau exercițiile de forță. Astfel de activități reduc riscul căderilor prin îmbunătățirea forței, a echilibrului, coordonarea și flexibilitatea.  

Dacă ați evitat orice activitate fizică deoarece ați avut restricții la efort pentru perioade lungi de timp, un kinetoterapeut vă poate crea un program de exerciții personalizat care vizează îmbunătățirea echilibrului, flexibilitatea, puterea musculară, cât și îmbunătățirea mersului.

3. Purtați încălțămintea adecvată

Luați în considerare schimbarea de încălțăminte, ca parte a planului de prevenție. Tocurile inalte, un număr prea mare , prea mic sau ghetele cu o talpă neadecvată condițiilor meteo vă pot determina să alunecați sau să vă pierdeți echilibrul. Purtați niște ghete ortopedice, care vă susțin glezna și vă oferă confort și siguranță. În orice magazin Ortopedica puteți comanda orice tip de încălțăminte ortopedică, cu talpă antiderapantă, care vă poate reda confortul și siguranța mersului pe jos, indiferent de vreme! 

 4. Securizați-vă locuința

Aruncați o privire în jur în casa dumneavoastră! Sufrageria, bucătăria, dormitorul, baia sau holul pot pot prezenta pericole, pe care de obicei le ignorăm. Pentru a transforma locuința într-una mai sigură:

  • Scoateți cutiile, ziarele, firele sau cablurile de pe coridoarele pe unde circulați. 
  • Mutați mesele de cafea, rafturile pentru reviste și plantele din zonele de tranzit. 
  • Aveți grijă la covoarele care alunecă, și nu stau lipite de podea,
  • Dacă folosiți cîrje, baston sau cadru de mers, mutați îmbrăcămintea, produsele alimentare sau cele de igienă astfel încât să aveți acces ușor la ele. 
  • Aveți grijă dacă vărsați alimente lichide sau grăsime pe podea. 
  • Utilizați covoare non alunecare în duș sau cadă. 

5. Luminați spațiul de locuit

Păstrați casa luminoasă, pentru a evita lovirea de obiecte care sunt greu de văzut. De asemenea:

  • Plasați luminile de noapte în dormitor, baie si holuri.
  • Păstrați la îndemână o lanternă sau investiți într-un  baston cu led, dacă vă ajutați de un dispozitiv de mers. 
  • Porniți luminile înainte de a urca sau coborî pe scări.

6. Utilizați dispozitive de asistență

 Medicul dumneavoastră v-ar putea recomanda utilizarea unui baston sau a unui cadru de mers pentru a vă menține echilibrul. Alte dispozitive de asistență pot ajuta, de asemenea. De exemplu:

Unele soluții sunt ușor și ieftin de instalat. Altele pot necesita ajutor profesional sau o investiție mai mare. Dacă sunteți preocupat de costuri, amintiți-vă că o investiție în prevenție este o investiție în independența dumneavoastră!

Sursa: MayoClinic.Org