GENERALITĂȚI

Metatarsalgia este una dintre cele mai comune afecțiuni ale picioarelor și presupune dureri și inflamații ale oaselor metatarsiene care se manifestă în zona plantară a piciorului, mai exact în zona metatarsienelor în partea dintre mijlocul tălpii și degetele de la picioare.

Piciorul uman dispune de cinci oase metatarsiene  care leagă oasele gleznei și ale călcâiului (tarsienele) cu oasele degetelor (falangele). Rolul oaselor metatarsiene este de a distribui greutatea unei persoane în mod egal în timpul mersului pe jos, dar și pe durata activităților fizice. Odată modificat acest echilibru apar durerile care pot fi ușoare sau acute în funcție de modificarea provocată.

CAUZE

Metatarsalgia este întalnită adeasea la persoanele active din punct de vedere  fizic care participă la activități care implică alergatul și sariturile sau la persoanele care poartă încălțămintea nepotrivită.

Metatarsienele intră în permanență în contact cu solul prin intermediul încălțămintei, motiv pentru care este bine să le protejăm purtând încălțămintea adecvată.

SIMPTOME

Cele mai comune simptome ale metatarsalgiei sunt  durerea plantară, inflamația atunci când metatarsienele sunt suprasolicitate sau atunci când încălțămintea este prea strâmtă. Totodată mai pot apărea  înțepături, dureri sau arsuri în zona oaselor metatarsiene, durere, amorțelă și furnicături la nivelul degetelor picioarelor, disconfort în timpul zilei chiar dacă persoană în cauză întreprinde o activitate sedentară sau activă.

TRATAMENT
Tratamentul metatarsalgiei are ca scop ameliorarea simptomelor , care se poate realiza prin tratamente conservatoare prin aplicatiile locale cu gheață sau repausul. Dar mai utile decât acestea și cu efecte îndelungate sunt dispozitivele medicale

1.  Încălțămintea ortopedică – previne și  minimizează problemele legate de metatarsalgie prin  folosirea încălțămintei ortopedice. Acesta redă confortul picioarelor dvs datorită calității pielii  din care este confecționată, a standardelor înalte de confecționare , dar și a atenției sporite la detalii acordate de către tehnicienii proteziști orteziști în luarea măsurătorilor și a amprentei plantare ținând cont de particularitățile piciorului dvs.
  2. Talonetele/susținătorii plantari - absorb șocurile  și diminuează impactul în timpul mersului, făcându-l să pară din nou firesc. Puteți opta pentru talonete/susținători plantari personalizați și adaptați activităților cotiediene (sportul, muncă de birou, shopping etc), dar și a vârstei (adulți și copii)
  3. Ortezele pentru metatarsiene - corectează poziția piciorului și atenuează impactul în timpul deplasării chiar și atunci când stați în confortul casei dvs. Ortezele noastre sunt fabricate din țesătură elastică și se adaptează perfect anatomiei dvs, ameliorează durerea într-un mod foarte eficient, facilitând astfel reintegrarea pacientului în activitatea sa normală.

ORTOPEDICA vă oferă o gamă largă de soluții ca dvs să vă puteți bucura din nou de libertatea de mișcare!