Tendinita de Quervain

Nume alternativ:

Tensinovita de Quervain

Tendinita/tensinovita de Quervain este o afecțiune cauzată de iritarea tendoanelor de la baza policelui (degetului mare), în general cauzată de o suprasolicitare.

Durerea resimțită în încheietură și în police sunt principalele simptome care pot apărea treptat sau brusc și își au originea în primul compartiment dorsal al încheieturii și este posibil să se deplaseze spre police și antebraț. Durerea crește în intensitate odată cu mișcarea mâinii și a policelui (degetului mare) în special atunci când vrem să apucăm un obiect sau când răsucim brusc încheietura.

Iritarea nervului suportată în partea superioară a tendonului poate cauza insensibilizarea părșii posterioare a policelui și a indexului.

O fractură poate predispune pacientul la tendinita de Quervain datorită presiunii ridicate de la nivelul tendoanelor. Simptomele pot include:

• - Durere sau sensibilitate la baza degetului mare
  • - Furnicături dureroase sau umflarea degetului mare
  • - Rigiditate de mișcare
  • - Amorțeală în jurul degetul arătător

Întrucât boala afectează în general femeile după 40 de ani și anumite categorii profesionale, este bine ca dacă va aflați într-una din categoriile de risc, să faceți exerciții care includ mișcări ca strângerea unei mingi de tenis, sau închiderea și deschiderea pumnului, ce pot ajuta întărirea mușchilor și a tendoanelor degetului mare. Nu este indicat ca astfel de mișcăre să se efectueze in momentul în care vă confruntați cu dureri sau disconfort la degetul mare, mâini sau încheieturi.

Un efect benefic îl are și consumul de alimente îmbogățite cu Omega 3, deoarece acizii graşi esenţiali sunt o sursă de grăsimi "bune", care ajută în mod natural reducerea durerilor şi inflamaţiilor din organism. Somonul, fasolea, nucile şi legumele cu frunze verzi sunt toate excelente surse de Omega 3.

Utilizarea unei atele de imobilizare a încheieturii și policelui (degetului mare) este recomandată de medici si terapeuți pentru reducerea iritatiei și a inflamatiei. În unele cazuri, simpla întrerupere a activitătilor responsabile pentru cauzarea problemei poate duce la disparitia simptomelor, iar purtarea unei orteze va diminua considerabil durerea si va grăbi vindecarea.