Luxație gleznă

Clinic:

Luxaţiile de gleznă sunt provocate de o mişcare bruscă a labei piciorului în pronaţie sau supinaţie, 90% din cazuri fiind cauzate de mişcarea în varus.

Pot fi clasificate în funcţie de severitatea leziunii, după cum urmează:

• Gradul I: ligamentul este întins sau umflat cu până la maxim 5 fibre rupte. Pacientul poate merge, este stabil şi simte o durere uşoară.
  • Gradul II: ruptură parţială a ligamentelor în proporţie de 40-50% din fibre, însoţită de durere şi uşoară instabilitate articulară, inflamaţie şi incapacitatea de a merge pe vârfuri.
  • Gradul III: ruptură totală a ligamentului însoţită de durere acută şi instabilitate, deformare şi inflamare imediată. Pacientul nu poate merge şi nici nu se poate susţine singur.

Simptome:

Gradul de luxaţie determină simptomele ce pot varia între incapacitate de a merge, durere şi inflamare. Acestea vor determina perioada de recuperare şi de imobilizare.

Vindecarea durează o perioadă de maxim opt săptămâni pentru cele mai grave cazuri şi necesită operaţie chirurgicală în cele extreme. Luxaţia produsă mod succesiv de-a lungul ligamentului, poartă denumirea de luxaţie recidivantă.

Imobilizare pe o perioadă mai lungă sau mai scurtă în funcţie de gradul de severitate al luxaţiei ce va fi obţinută cu bandaje sau suport ortetic cu sisteme de stabilizare conform gradului de severitate al luxaţiei şi de gradul de limitare şi stabilizare cerut de articulaţie.