Hernie inghinală

Hernia inghinală este definită ca iesirea sau protruzia unui organ din cavitatea in care se găsește în mod firesc (cavitate peritoneala), printr-un punct slab sau o ruptură în mușchiul subțire ce reprezintă peretele abdomenului.

Inflamarea în zona inghinală crește sau descrește în dimensiune în functie de efortul depus.Cel mai mare risc îl prezintă strangularea, care este foarte dureroasă. Inflamarea inghinală este tare și tensionată la atingere și nu poate fi reintrodusă în abdomen. În mod normal este însoțită de vomă și greață, tulburări digestive, durere intensificată la efort și chiar la tuse.

În multe cazuri, efortul fizic este cauza cea mai comună. La bărbații de vârstă medie, hernia are loc în zona de lângă scrot. Dacă hernia este directă, va arăta o protuberanță în zona inghinală, în timp ce o hernie indirectă, ce are loc la copii și bărbați tineri, poate fi prezentă de la naștere și când evoluează coboară spre scrot.

Apariția acestei afecțiuni la sugari nu poate fi prevenită, însă în cazul adulților aceasta se poate preveni dacă se întreține musculatura abdominală pentru a nu deveni leneșă și să evită ridicarea unor greutăți cărora corpul nostru cu greu le poate face faţă.

În afara tratamentului chirurgical, tratamentul non-invaziv cu ajutorul metodelor de încorsetare  care pot fi unilaterale sau bilaterale reprezintă o metodă foarte eficientă la pacientii care, din cauza vârstei, suferă de afectiuni serioase, ceea ce face metoda chirurgicală imposibilă datorată riscurilor asociate. Purtarea slipilor speciali pentru hernie, a suspensorului rigidizat sau a ortezelor sacroiliace pot ameliora in mod considerabil durerea și calitatea vieții pacienților.