Dorsalgie

Durere de spate, în zona în zona dorsală sau toracică.

Dorsalgia se manifestă prin durerea în zona dorsală sau toracică și poate fi acută sau surdă. Pentru stabilirea unui diagnostic corect, medicul dumneavoastră va explora zone diferite ale coloanei (frontal, profil și alte poziții) precum și atitudinea posturală a genunchilor, șoldurilor și chiar a picioarelor. Contracțiile musculare și răspunsul dureros la palpare îl vor informa în ceea ce privește gradul de tensiune musculară.

Dorsalgia se poate datora unei posturi inadecvate, cum ar fi cifoza sau mai multor patologii precum: osteoporoza, leziunile spondiloartrotice în zona dorsală, tasarea vertebrelor.

Principala cauză a durerilor de spate o reprezintă sedentarismul și o postură incorectă. În cazul in care petreceți multe ore la birou, încercați ca la fiecare oră să vă ridicați de pe scaun și să vă plimbați 10 minute. Este de asemenea, indicat, să încercați să faceți mișcare zilnic, de exemplu să mergeți pe jos 30 de minute sau să urcați scările în loc să folosiți liftul.

O mare diferență poate face purtarea unei orteze de tip ham de memorie, ce vă poate ajuta în menținerea unei posturi corecte și atenuarea considerabilă a durerii.

Educația în ceea ce privește postura, recuperarea prin exercitii specifice și suportul spatelui prin purtarea unei orteze reprezintă tratamentul ideal pentru afectiunile ce cauzează dorsalgiile.

Fizioterapia, masajul ți tratamentul medicamentos cu produse antiinflamatoare sunt utile mai ales in ameliorarea de scurta durata a tratamentului, însă pe termen lung medicul dumneavoastră curant vă poate indica soluția potrivită pentru dumneavoastră.